Gott Nytt År !

Att börja på ett nytt år känns spännande. 12 månaders oskrivna blad
 
Vår Nyårsafton tillbringades hos goda vänner ganska lugnt o stilla.
Vi är oftas hemma då vi har hundar varav en av dem är rädd för smällare
Nu bor vi en bit ut på landet så ljudet blir ganska lågt så vi lämnar radion på en uppe och en nere.
När vi kom hem verkade dom bägge lugna och sömniga.
 
2017 har jag bestämt mig för att börja äta bättre .
För sex år sedan fick jag typ 2 diabetes , en sjukdom som i förlängningen kan ställa till det rejält.
Första 3 åren efter min diagnos började jag med LCHF en väldigt omdiskuterad livsstil el diet.
Jag mådde så bra med att äta så. Jag var inte jättestrikt.
Mina värden förbättrades otroligt bra.
Men så en Påsk hade jag köpt hem godis ,ni vet såna där goda spräckliga chokladägg och jag smakade ett par stycken
Hjärnan triggade igång på direkten av sockret och sedan hade jag svårt att stoppa det som fortsatte ,jag svävade ut mer och mer ,jag har förstår nu att jag är sockerberoende.
En operation 2014  med 22 veckor med kryckor osv efter det en sena i foten som höll på brista nu i våras gjorde också att jag inte kunnat gå mina viktiga promenader och kilon på kilon har lagts till
 
Känner att nu är det dags för mig att kickstarta igång !
Jag har bestämt mig och jag ska sätta upp mina delmål på vägen. Tror det är viktigt för mig.
Annars mår jag ganska bra nu efter min utmattning i vår/vinter .
Fått hjälp på vägen ,hittat verktyg för min stress och ser till att få återhämtning
 
Ska skriva mer om det i ett annat inlägg .
 

Ha en fin start på det Nya Året
 
Hejdå !
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | Lchf | |
Upp